Ashtanga joga w Gdyni – zapisz się na zajecia!

Ashtanga joga w Gdyni – zapisz się na zajecia!

Ashtanga w Gdyni 


Ashtanga yoga jest jednym ze stylów jogi. Jest dość mocna, ma w sobie elementy statyczne, przeplecione dynamicznymi przejściami. W dodatku jest dość konserwatywna – ma na stałe zdefiniowany zestaw asan w seriach, niechętnie patrzy na ułatwiacze typu klocki lub paski.

Jest tu wiele trudnych i wymagających asan. 

Brzmi niezbyt zachęcająco? Być może… Ale ashtanga ma swój urok, który wiele osób wciąga w otchłań wieloletniej praktyki. 

Oto podstawowe zasady, o których należy pamiętać w trakcie praktyki:

  • oddech ujjayi, rozgrzewający i energetyczny, towarzyszy każdemu ruchowi. Znając sekwencję, wiesz, kiedy robić wdech, kiedy wydech.
  • drishti – każda asana ma zdefiniowany punkt skupienia wzroku, co pozwala skupić się jeszcze głębiej na wykonywanej asanie.
  • bandhy – miejsca, w których przez całą praktykę trzymasz napięcie, co buduje odpowiednio energię, a także ułatwia wchodzenie lub pogłębienie asany

Możesz praktykować na dwa sposoby. 

  • praktyka prowadzona, gdzie nauczyciel_ka po kolei mówi, jaką wykonać asanę, gdzie patrzeć, jak oddychać.
  • praktyka Mysore, gdzie uczeń_nnica zna sekwencję, wykonuje ją asana po asanie, a nauczyciel_ka wykonuje korekty i ewentualnie podpowiada, co dalej, pomaga, proponuje, jak pracować, aby wykonywać asany lepiej.

To, że nie musisz zastanawiać się nad tym, jaka będzie kolejna asana, pozwala Ci na głębokie skupienie na oddechu, praktyce, bycie tu i teraz. 

Jak w każdym stylu jogi, jeżeli nie jesteś w stanie wykonać danej pozycji masz do dyspozycji łatwiejsze opcje. Jeśli praktykujesz samodzielnie, wybierasz tempo odpowiednie dla Ciebie. 

Co ja lubię w ashtandze? To, że jest mocna. To, że pozwala mi zdecydować, co jest dziś dla mnie, a co nie. To, że nawet jak mi się nie chce, ale wejdę na matę, to nigdy nie żałuję, bo po prostu czuję się lepiej w trakcie praktyki i potem. To, że cały czas jest nad czym pracować. To, że widać, jak mój nastrój i moje ciało zależy od dnia i jak reaguje na praktykę.

To, że moje ciało się zmienia dzięki tej praktyce. Jest wzmocnione, bardziej elastyczne i bardziej otwarte na nowe. To, że mój umysł się uspokaja. W trakcie praktyki skupiam się na jodze i zyskuję perspektywę na czas po praktyce. I że nie muszę idealnie. I że raz coś jest lepiej, a raz gorzej i to jest ok. 

 

Zainteresowana/y? Zapraszam na zajęcia.